לא בטוחים אם כדאי לטוס?

הכירו את ביטוח ביטול טיסה


לא בטוחים אם כדאי לטוס? הכירו את ביטוח ביטול טיסה
בימים אלה של אי ודאות, רבים מאיתנו חוששים להזמין טיסות. ואפשר להבין למה. חברות התעופה מבטלות מיוזמתן על ימין ועל שמאל, משהות את פעילותן מישראל ולישראל ובמציאות כמו זו, ישראלים רבים חוששים להזמין כרטיסי טיסה ולגלות שהכסף שלהם בסיכון. כדי להתמודד עם המצב הזה, יש שני פתרונות: הראשון, להזמין דרך חברת תיירות ישראלית שדואגת לכסף שלכם ולהסדרי ההחזרים מול חברות התעופה הזרות. הפתרון השני הוא להוסיף ביטוח ביטול טיסה. במאמר זה נסקור מהו ביטוח ביטול טיסה, מהם התנאים בהם הוא תקף, ואיך הוא יכול לסייע לכם לשמור על כספכם במקרה של ביטול.
מהו ביטוח ביטול טיסה?
ביטוח ביטול טיסה הוא סוג של ביטוח שמעניק החזר כספי במקרה של ביטול הטיסה מסיבות בלתי צפויות. זה כולל מגוון רחב של סיבות שיכולות לגרום לביטול הטיסה, כמו בעיות בריאותיות, בעיות משפחתיות, בעיות בעבודה ועוד. הביטוח נועד להגן על הנוסעים מהפסד כספי משמעותי במקרה שהם נאלצים לבטל את הטיסה.
באילו תנאים ביטוח ביטול טיסה תקף?
אז יש כמה מקרים שבהם אפשר יהיה להפעיל את ביטוח ביטול הטיסה. אלה הם:
  • מצבים בריאותיים: ביטוח ביטול טיסה לרוב מכסה מצבים בריאותיים בלתי צפויים. אם אתם או אחד מבני המשפחה הקרובים שלכם חולים ולא יכולים לטוס, הביטוח יכסה את הוצאות הביטול.
  • בעיות משפחתיות: מצבים משפחתיים כמו מוות של בן משפחה קרוב, תאונות או אירועים דומים יכולים להיות מכוסים על ידי ביטוח ביטול טיסה. חשוב לבדוק את התנאים המדויקים בפוליסת הביטוח כדי לוודא שהמצבים האלה כלולים.
  • בעיות בעבודה: אם אתם נדרשים להישאר בעבודה בגלל צורך בלתי צפוי או אם איבדתם את עבודתכם, ייתכן שביטוח ביטול הטיסה יכסה אתכם.
  • מצבי חירום אחרים: ביטוח ביטול טיסה עשוי לכלול גם כיסוי במקרים של מצבי חירום בלתי צפויים אחרים כמו נזק לרכוש (שריפה בבית, הצפה וכו'), זימון לבית משפט ועוד.
  • החמרה במצב ביטחוני: והגענו לנקודה שרלוונטית עבורינו מאד בתקופה זו. במקרים בהם חלה החמרה במצב הביטחוני או במידה ויש אירועי טרור שגורמים לביטול הטיסה, הביטוח יכסה את ההוצאות.
מה לא מכוסה בביטוח ביטול טיסה?
כמו בכל פוליסה, גם כאן יש כוכביות קטנות ומקרים שבהם הביטוח לא יכסה את העלויות. אם ביטלתם בגלל שינוי בתוכניות אישיות, כלומר, שיניתם את דעתכם ופתאום לא בא לכם לטוס, במקרה כזה, לא יכול כיסוי. במידה ויש ביטולים שנגרמים עקב בעיות בחברת התעופה עצמה, כמו למשל, שביתות או פשיטות רגל - גם כאן, למרבה הצער, אין כיסוי (אלא אם צוין אחרת בפוליסה).
ביטוח ביטול טיסה ישמור על השקט הנפשי שלכם בתקופה כזו של אי ודאות. כדאי לשקול הוספת ביטוח כדי לוודא שאתם מוגנים כלכלית במקרים בלתי צפויים. הזמנה דרך חברת תיירות ישראלית תבטח אתכם באופן אוטומטי, אך כדאי לשאול ולוודא את הפרטים לעומק במעמד רכישת הכרטיסים. אם בחרתם לקנות פוליסת ביטוח בנפרד, הקפידו לבדוק את התנאים של הפוליסה ולבחור בכזו שמתאימה לצרכים שלכם.