אילו יעדים בעולם נתנו לנו נקודות באירוויזיון?

אלה המדינות שבהן הקהל אהב אותנו!


ה לא סוד שהאירוויזיון הוא הרבה מעבר לתחרות שירים. זה הפך להיות אירועי פוליטי בו מדינות מנקדות זו את זו על בסיס הקשר בינהן ואף מרשות לעצמן לבצע מהלכים כנגד מדינות שלא תואמות את האג׳נדה שלהן. זה התחיל עם הקריאה להחרים את ישראל ולא לאפשר לה להשתתף בתחרות השנה. המשיך עם פסילת השיר, בנימוק שהוא פוליטי (קלטתם את הבדיחה?) ומלא ברמיזות למאורעות אוקטובר, והשיא היה באירוע עצמו בו עדן ספגה קריאות בוז בלתי פוסקות כאשר עלתה לבמה ו״זכתה״ ל 52 נקודות בלבד משופטים, שבחרו לא להעניק לה אפילו לא דוז פואה אחד.
ועל אף זאת, ועל אף החרם שעשו על עדן משתתפי התחרות, בהובלתה של המתמודדת האירית שסחפה אחריה גם את היווניה וההולנדי, הקהל דיבר אחרת. הקהל אהב את עדן ואנשים מרחבי העולם הרעיפו עליה ועל ״הוריקן״ 323 נקודות שהביאו את עדן למקום השני באהבת הקהל, אחרי קרואטיה. פער מטורף לכל הדעות שמראה בצורה מובהקת את ההבדל בין מה שחושבים האנשים ובין מה שחושבים 5-6 שופטים, שככל הנראה, כלל לא מייצגים את דעת הקהל.
אז זה הרגע לסגור חשבונות, להבין אילו מדינות נתנו לנו דוז פואה ולהתחיל לתכנן לשם את הטיול שלנו. 
אילו מדינות העניקו לישראל את הניקוד המקסימלי באירוויזיון?
שימו לב, חלוקת הנקודות נעה בין 1 לבין 12, שמייצגים את הדוז פואה הנכסף. השופטים לא העניקו לישראל אפילו אחד כזה. אבל זה לא המצב עם הקהל בבית. אלה המדינות שנתנו לישראל את המקום הראשון:
שוודיה, פורטוגל, הולנד, גרמניה, בלגיה, צרפת, סן מרינו, לוקסמבורג, איטליה, בריטניה, פינלנד, ספרד, שוויץ ואוסטרליה - כולן העניקו לישראל את הניקוד המקסימלי. ותודו, יש פה כמה הפתעות שלא ציפיתם לראות. אבל נראה שלמרות התמונה המצטיירת בתקשורת, המדינות הללו לא כלכך עוינות את ישראל, או לפחות, היו מסוגלות לשים את הפוליטיקה בצד ולשפוט את עדן אך ורק על סמך הביצוע שלה.
בנוסף אליהן, היו מדינות נוספות שהעניקו ציון גבוה לישראל, גם אם לא העניקו לה את המקום הראשון:
מדינות שהעניקו לישראל 10 נקודות: סלובניה, אירלנד, צ'כיה, אוסטריה, קפריסין ואלבניה.
מדינות שהעניקו לישראל 8 נקודות: איסלנד ודנמרק. 
מדינות שהעניקו לישראל 7 נקודות: יוון ואזרביג׳ן.
גם כאן יש לא מעט הפתעות, כשהקהל באירלנד מדבר אחרת לגמרי מהנציגה שלו ומעניק לישראל ניקוד גבוה. ביוון המצב דומה, ולמרות שהנציגה היוונית פיהקה במכוון במסיבת העיתונאים כשעדן דיברה, הקהל בחר אחרת והעניק לה 7 נקודות מכובדות.
ורגע לפני סיום, מילה טובה לשופטים שלא נכנעו ללחץ ובכל זאת דירגו את ישראל יחסית גבוה: גרמניה (8), קפריסין (8), נורבגיה (8). עד הפעם הבאה.