טורקיה Out מזרח אירופה In: לאן הישראלים נוסעים במקום טורקיה?

המתיחות הבטחונית חשפה, שוב, את פרצופה האמיתי של טורקיה, והפעם נראה שהישראלים לא ממהרים לשכוח. ההתבטאויות העוינות של ארדואן עשו את שלהן והישראלים התחילו לחפש יעדים אחרים. זה כבר מעבר ללבחור יעד ש״בסדר״ עם ישראלים, זה יותר ברמת הבטחון האישי שלנו והתחושה שאנחנו לא צריכים להסתתר או לחשוש להיות מי שאנחנו. בטח שלא לממן את אלה שמגנים אותנו, שקוראים להחרים אותנו ולהטיל עלינו סנקציות.

היופי הוא שלכל יעד יש תחליף. כן, גם לטורקיה. היא אמנם היתה אחד היעדים הפופולריים והאהובים ביותר על הישראלים בגלל הקרבה, המחיר ומזג האויר, אבל יש יעדים אחרים, מהנים לא פחות, שהישראלים בוחרים בהם על פני טורקיה.

אז לאן נוסעים הישראלים שרוצים חופשה קצרה עם תמורה הוגנת לכסף?
שלושה יעדים בולטים השתלטו על הביקושים וחברות התיירות מדווחות על עליה בכמות הטיסות והחופשות שהישראלים מזמינים אליהם. סלובקיה, ליטא והונגריה הן מדינות ידידותיות, קרובות ויחסית זולות. הנה סקירה קצרה על כל אחד מהיעדים:

סלובקיה -סלובקיה היא מדינה קטנה ויפהפייה בלב אירופה, המציעה מגוון רחב של אטרקציות תיירותיות. הבירה ברטיסלאבה מפתיעה ביופיה והעיר העתיקה שלה, זו עם רחובות האבן המשובצים והכיכרות הציוריות, מושכת אליה עשרות אלפי תיירים מדי שנה. חובבי ההסטוריה יהנו מביקור בטירה ומהכנסיות הגותיות שמהוות מוקדי משיכה מרכזיים. אבל זה לא נגמר כאן. סלובקיה שופעת טבע ומציעה נופים הרריים עוצרי נשימה, אגמים ציוריים ומערות מרהיבות. 

ליטא - ליטא, השוכנת בחופי הים הבלטי, היא מדינה קטנה עם היסטוריה ותרבות עשירה. וילנה, הבירה העתיקה, היא לב המוקד התיירותי, היא תוססת והיא מלאה במוזיאונים, מסעדות, חנויות ועשרות אטרקציות. אלה שמחפשים טיול יותר רגוע, יוכלו לטייל באזורים הכפריים שמציעים נופים ציוריים, אגמים צלולים ויערות עוצרי נשימה. טרקאי, שנמצאת כ-28 ק״מ מליטא, מושכת אליה המוני מטיילים בזכות האגם והטירה המפורסמים, שהופכים אותה לאטרקציה מרכזית.

הונגריה - הונגריה, הממוקמת במרכז אירופה, מושכת מבקרים רבים בזכות בודפשט היפהפייה, הידועה בכינויה "פריז של המזרח". העיר המחולקת על ידי נהר הדנובה והיא עמוסה באטרקציות, מרכזי קניות, רחובות שופעים בחנויות, מסעדות, חדרי בריחה, אתרים היסטורים, והרבה כיף. האיזור התוסס ביותר בה ממוקם ברובע היהודי ונקרא גוז׳דו. מדובר בסמטה נחבאת שבה מתרחש כל האקשן ואם אתם טיפוסי לילה, אתם פשוט לא יכולים לפספס את זה. מלבד בודפשט, הונגריה שופעת נופים ציוריים, יערות ואגמים (למשל אגם בלאטון המפורסם, עם החופים הנפלאים שלו), וטירת וישגראד. אלה יסגרו לכם פינה אם תחשקו ביום מחוץ לעיר.
אז אין טורקיה? לא נורא! 

יש יעדים אחרים שהפכו לאטרקטיביים במיוחד והם מספקים לישראלים חופשה בטוחה, קרובה ובמחיר שווה לכל כיס.