אילו מדינות לא מכבדות דרכון ישראלי ?

היעדים שאתם לא רוצים לבקר בהם



כשהלחימה בעזה לא עוצרת והמצב הביטחוני מוסיף להיות מתוח, השפעות הלחימה מגיעות גם לתחום התיירות והחופשות. ישנן מדינות רבות שאינן מכבדות דרכון ישראלי או מגבילות את כניסת הישראלים בעקבות הסכסוך המתמשך. לפני שתכננו את החופשה הבאה שלכם, חשוב לדעת אילו מדינות הן מחוץ לתחום עבור ישראלים ולבחון אפשרויות אחרות. אנחנו הולכים לסקור את היעדים בהם עדיף לא לבקר אם אתם מחזיקים בדרכון ישראלי, אז קחו את זה בחשבון ותכננו את החופשה שלכם ליעדים יותר ידידותיים.
אילו מדינות סוגרות את שעריהן לישראלים?
באופן כללי, ההמלצה הגורפת היא להמנע מכל מדינה שבה יש ריכוז מוסלמי גבוה. באופן טבעי והגיוני לחלוטין, כניסת ישראלים לאיראן, סוריה, לבנון, עיראק, לוב, תימן, כווית סודן, סומליה, אפגניסטן, בנגלדש, מלזיה, פקיסטן, אלג׳יריה וכו׳ אסורה לחלוטין. 
לאחרונה, בעקבות המלחמה גם האיים המלדבים הודיעו שיצטרפו למדינות שאוסרות כניסה של ישראלים, אך נכון לעכשיו החקיקה הזאת מתעכבת והאיסור עוד לא מופעל באופן רשמי. יחד עם זאת, כשהכוונה קיימת ונמצאת על שולחן הדיונים, ההמלצה עבור ישראלים היא להמנע מהמלדיבים ולתכנן את החופשה ליעדים אחרים. 
אילו מדינות מאפשרות כניסה של ישראלים אך עוינות אותה? 
לצד מדינות שאוסרות כניסה על ישראלים, יש מדינות אחרות שאמנם אין בהן איסורים אך ההמלצה היא להמנע מהן, בינהן: אירלנד, מדינות סקנדינביה, מרוקו וקולומביה. 
אז מה עושים? 
זה די פשוט! נמנעים מהמדינות שלא רוצות אותנו ובוחרים במדינות שיותר ידידותיות לישראל. למשל:

יוון - יוון ידועה בנופיה המרהיבים, חופיה הנקיים ותרבותה העשירה, מה שהופך אותה ליעד תיירותי פופולרי עבור ישראלים רבים. אך מעבר ליופי הטבעי, יוון מציעה גם יחסים חמים ומזמינים למבקרים מישראל. התיירות הישראלית ליוון נמצאת במגמת עלייה מתמדת, וקל להבין מדוע. טיסות ישירות רבות מקשרות בין שתי המדינות, האווירה שם ידידותית ומזמינה, והשפה האנגלית מדוברת באופן נרחב באזורי תיירות רבים.
הונגריה - הונגריה ידידותיות ביותר לישראלים שמעריכים זאת ומחזירים לה אהבה בחזרה. בודפשט היא אחת הערים היפות והמתויירות ביותר בקרב ישראלים שאלפים מהם פוקדים אותה מדי שנה. היחסים המיוחדים עם הונגריה ושיתוף הפעולה בין שתי המדינות, הופכים אותה ליעד מועדף, במיוחד בתקופות כאלה.
צ׳כיה - היחסים החמים בין ישראל לצ'כיה מורגשים היטב בביקור במדינה. צ'כים רבים מחבבים את ישראל ואת התרבות הישראלית, והאווירה הכללית היא ידידותית ומזמינה. עם טיסות ישירות, מחירים נוחים, אטרקציות מגוונות ואווירה חמה, צ'כיה בכלל ופראג בפרט, היא יעד אידיאלי לישראלים שמחפשים חוויה אירופית קלאסית עם קסם מיוחד.
לסיכום, נכון שאנחנו נמצאים בתקופה רגישה ובעייתית אבל מלבד המלדיבים, אין יותר מדי מדינות שנוקטות צעדים קיצוניים נגד ישראלים. למזלנו, ולמרות המהמורה המלדיבית, יש מספיק יעדים אחרים ויפים לא פחות לבקר בהם.