מתחילים לתכנן לסוף השנה: איפה נמצאים שווקי חג המולד השווים ביותר באירופה?

קצת אחרי הטירוף של הקיץ, כשהטמפרטורות מתחילות לצנוח והעלים מחליפים את צבעם לגוונים של חום וצהוב, אירופה משנה את אופיה ונערכת לקראת שווקי הכריסמס של נובמבר. אווירת חג מקשטת את הרחובות, הלילות מוארים בשלל נורות צבעוניות, עצים גבוהים מעטרים את הכיכרות וריחות של יין חם ומאפים טריים מתפשטים אל כל עבר.  

קסם מיוחד נופל על ערים פופולריות באירופה ומושך אליהן תיירים רבים מרחבי העולם שמגיעים כדי לחגוג את האווירה המהפנטת והכלל חושית הזו. במהלך חודש נובמבר, כשהמחירים יורדים והופכים לאטרקטיביים במיוחד, שווקי הכריסמס של אירופה הופכים לאטרקציה תיירותית של ממש ומציעים חוויה מהנה במחיר משתלם לכל כיס. 

הכנו לכם רשימה של שווקי חג המולד השווים ביותר באירופה וביקשנו מחברת התיירות המובילה, ג׳נסיס , כמה טיפים שיעזרו לכם לתכנן את החופשה הזו בצורה הטובה ביותר. 

אז הו, הו, הו, ובואו נתחיל!

איפה נמצאים שווקי חג המולד השווים ביותר באירופה?

1. בודפשט, הונגריה
בודפשט, בירת הונגריה, היא אחת הערים האהובות ביותר על הישראלים במהלך כל ימות השנה. מדובר בעיר אירופאית תוססת, מרתקת, ידידותית ומלאה באטרקציות. לא רק זה, אלא שבהשוואה לערים אירופאיות אחרות, בודפשט נחשבת ליעד זול ונוח יחסית, מה שמוסיף לה עוד נקודות והופך אותה ליעד כה מבוקש. כבר בתחילת נובמבר בודפשט לובשת חג, מתקשטת ומציעה הרבה עניין לתיירים. כמדי שנה, השוק המסורתי יערך בכיכר וורשמרטי שיתמלא בכ-100 דוכנים עם מגוון רחב של תוצרת מקומית: מתנות, סוודרים, צעיפים, יינות, אוכל רחוב וכמובן, קיורטוש, שימלא את האויר בריחות שאי אפשר יהיה להתעלם מהם. במקום ניתן יהיה להנות גם ממופעי רחוב, פסטיבלים, החלקה על קרח ושלל פעילויות שיהפכו את החופשה שלכם לחוויתית במיוחד.

2. רומא, איטליה
אין צורך להכביר במילים על רומא. אתם מכירים אותה, אתם אוהבים אותה, אתם מתענגים על המאכלים שלה, ועכשיו קחו את כל מה שהכרתם והוסיפו לזה אווירת חג ושווקי כריסמס מפוארים וצבעוניים. היתרון של רומא על פני שווקי כריסמס אחרים באירופה, הוא שכאן החגיגה מתקיימת באוהלים שמאפשרים לכל הכיף לקרות, ללא תלות במזג האויר. כלומר, מקום נפלא לברוח אליו גם כשהטמפרטורות צונחות וגשמים מתחילים לטפטף. השוק המפורסם ביותר ברומא מתקיים בפיאצה נאבונה ותוכלו למצא שם מאכלי רחוב, בגדים, צעצועים ושפע של אמנים, נגנים ומופעים שינעימו את זמנכם. 

3. פראג, צ׳כיה
אנחנו חווים ימים לא קלים, ובעוד שיש לא מעט יעדים שהפכו לפחות מומלצים עבור הישראלים, דוקא פראג צוברת תאוצה בזכות התמיכה בישראל והיחס הידידותי מהמקומיים. אתם יכולים להגיע לפראג ללא חשש ולהנות מכל הטוב שיש לה להציע. ויש לה. פראג היא יעד מושלם לעונת החגים ושוק חג המולד שמתקיים בכיכר העיר העתיקה מושך אליו אלפי תיירים בזכות הלוקיישן ההיסטורי היפהפה, הדוכנים הרבים והאווירה המקושטת, הצבעונית והתוססת. גם הילדים שלכם יהנו מאווירת הכריסמס של פראג ובכיכר תחכה להם פינת ליטוף עם כבשים, עיזים וחמורים שאפשר יהיה להתלהב מהם ולהצטלם איתם. 

4. ברלין, גרמניה
ברלין שופעת אטרקציות בכל ימות השנה - מתחמי קניות, מוזיאונים, אוכל מעולה, אומנות רחוב, הופעות - ועכשיו קחו את כל זה ותוסיפו לזה אווירת חג ושווקי כריסמס וקיבלתם יעד מושלם לחופשת החורף שלכם. במרכז העיר נערכים מדי שנה כ-80 שווקי כריסמס, וגם אם ממש תנסו, כנראה שלא תספיקו את כולם. המרכזיים שבהם הם שוק Spandau, שוק Weihnachtszauber, ושוק ה- WinterWorld בפוטסדאמר פלאץ. כולם יפים, לכל אחד מהם יש אופי אחר וייחודי ואנחנו בהחלט ממליצים לכם לתת קפיצה ולהתרשם מכל אחד מהם.

5. וינה, אוסטריה
וינה, בירת התרבות, האמנות והמוזיקה הקלאסית, לובשת חג בתקופת הכריסמס. הרחובות מתמלאים באורות חג צבעוניים, והמוזיקה הקלאסית בוקעת מכל עבר ומוסיפה אווירה ייחודית שחובבי מוזיקה ימצאו בה חן רב. שוק הכריסמס המרכזי מתקיים בכיכר העירייה (Rathausplatz), שם יחכו לכם מעל ל-150 דוכנים עם מתנות ייחודיות, אומנות מקומית, מזכרות בעבודת יד, וכמובן, שטרודל תפוחים ופונץ חם שינעימו לכם את הלילות הקרירים. בנוסף, תוכלו ליהנות מהחלקה על הקרח במתחם שצמוד לשוק, וממופעים חינמיים שישרו אווירת חג אמיתית.


הטיפים של ג׳נסיס לתכנון חופשת כריסמס מושלמת:

ככל שתקדימו לתכנן, כך יגבר הסיכוי שתשיגו דיל טוב יותר, טיסה בשעות נוחות ולינה במקומות מומלצים שממוקמים קרוב לנקודות העניין. אל תשאירו את התכנונים לרגע האחרון, כי בנוסף אליכם, תיירים מכל העולם ינסו גם הם לתפוס מקום וככל שמתקרבים למועד - התחרות על המקומות הטובים גוברת. 
שריינו מקומות במסעדות מומלצות מראש! ברור לנו שאוכל זה חלק בלתי נפרד מהחוויה, אבל במהלך חופשת הכריסמס אלפי תיירים מגיעים לערים הפופולריות והמסעדות המבוקשות הופכות להיות עמוסות במיוחד. אם חשוב לכם לבקר במסעדה מסויימת - מומלץ להזמין מקום מראש כדי להבטיח בה את מקומכם.
בתקופה של אי ודאות, עם שינויים תכופים וביטולי טיסות - מומלץ להזמין חופשה דרך סוכן. זו הדרך שלכם לבטח את עצמכם מפני ביטולים לא צפויים, לדעת שיש מי שדואג לכם ושהכסף שלכם מוגן. ישראלים רבים מתמודדים עם חברות תעופה שמתעלמות מהם לאחר הביטול ונאלצים לרדוף אחרי נציגים במטרה לקבל את כספם חזרה. מנעו מעצמכם את עוגמת הנפש וסגרו חופשה עם חברת תיירות ישראלית שתדאג לכל הצרכים שלכם ותבטיח שהטיול יוצא כמתוכנן, או במקרה הגרוע ביותר, תמצא טיסה חלופית או תעניק לכם החזר כספי מלא.
לא לפספס את הקינוחים! – בקרו בדוכני העץ מהם עולים ניחוחות של יין חם, פירות מסוכרים, קרפים, ערמונים ושלל מטעמי החג. זה חלק בלתי נפרד (וטעים מאד!) מהחוויה.
שווקי הכריסמס באירופה מבטיחים חוויה יוצאת דופן לתיירים מכל רחבי העולם. בחרו את היעד המועדף עליכם והקדימו לסגור טיסות ומלונות כדי להבטיח את התנאים הטובים ביותר. הזמנה דרך חברת תיירות תסדר לכם ראש שקט . היא תדאג לסגור עבורכם את הדיל האטרקטיבי ביותר ותבטיח לכם ודאות בתקופה של ביטולי טיסות תכופים